Ne olvass tovább! - a mezítlábas suszter üzenete

A honlapon található információk javarészt elavultak. (Még 2010 előtt íródtak.)
Sokáig áltattam magam azzal, hogy majd nyáron vagy majd karácsony környékén szánok időt a weboldal megújításra.
Aztán rájöttem, hogy én az a bizonyos közmondásos suszter vagyok, akinek lyukas a cipője. Sőt, méginkább: mezítlábas suszter vagyok. Valószínű, hogy az új weboldalam már soha nem készül el.
Köszönöm ezt megrendelőimnek, fővállalkozóimnak. :)
Ha nem ijesztettelek el, keresőoptimalizálással kapcsolatban keress a Kapcsolat cím alatt feltüntetett elérhetőségeken!

Honlap optimalizálás - Módosítsa weblapját!

Honlap optimalizálás – használhatóság és keresőoptimalizálás

A honlap optimalizálás célja a forgalom növelése minden lehetséges értelemben. Ez a növekedés egyrészt több látogató, több megtekintett oldal, hosszabb látogatások, és egyéb webstatisztika paraméterek javulásával jellemezhető. Egy webhely optimalizáló valódi eredményei az ilyen adatokban testesülhetnek meg: nagyobb bevétel, több megrendelés, több hírlevél feliratkozó.
A honlap optimalizálás során módszeresen végig kell haladni a honlap minden egyes elemén, és meg kell vizsgálni, mit lehet és kell változtatni, optimalizálni:
- Hogyan érhetjük el azt, hogy többen látogassanak el a weblapra?
- Hogyan érhetjük el azt, hogy a látogatók minél nagyobb számban váljanak ügyfelekké?

Keresőoptimalizálás

Egy jól optimalizált weblap esetén a látogatások 20-30%-a a keresőkből származik, mert a honlap (részben kialakítása és tartalma, részben a reá mutató külső hivatkozások jóvoltából) az internetes keresők találati listáin gyakran látható. Ha ez az érték ennél kisebb, akkor fokozott figyelmet kell fordítani arra, hogy a keresőkben a honlap előrébb kerüljön. A keresőoptimalizálás a honlap optimalizálás ezzel foglalkozó részterülete. Magyarországon a keresőoptimalizálás szinte egyet jelent a Google keresőjére vonatkozó optimalizálással, mivel – a webstatisztikák tanúsága szerint – a keresések 90%-a nálunk a Google igénybevételével történik.
Ha a látogatások több, mint 30%-a érkezik a keresőkből, az két dolgot jelenthet. Vagy rendkívül jó az optimalizálás (mármint a keresőoptimalizálás), vagy kevés az egyéb forrásból érkező látogatók száma. Ez utóbbi esetben a linkmarketing, a linképítés az, amivel a honlap optimalizálás mellett kiemelten kell foglalkozni.

Használhatóság (ergonómia/usability)

A látogató megtudja-e első látásra a honlap témáját, célját? Egyszerűen lehet-e tájékozódni – mi és hol található meg a weblapon? Egyszerűen és egyértelműen lehet-e navigálni a kívánt tartalomhoz (a menük/menü elemek/linkek segítségével)?
Ha a sok látogató ellenére a vártnál kevesebb tényleges forgalmat (például értékesítést) realizál a honlap, akkor a weblap használhatóságával lehet komoly gond. (Megeshet persze az is, hogy magával a kínált termékkel vagy szolgáltatással van probléma.)
A használhatóságot a honlap szerkezete és kialakítása, átláthatósága és esztétikuma befolyásolják. (A használhatóság régebben inkább ergonómia névre hallgatott, manapság pedig sokszor az angolul usability elnevezéssel illetik.)
A honlap optimalizálás során egy valamirevaló webhely optimalizáló ügyel arra, hogy a keresőoptimalizálás szempontjai ne kerekedjenek a használhatóság fölé. A legfontosabb szempont a honlap látogató kiszolgálása! Ne rontsuk le a „felhasználói élményt” technikai félmegoldásokkal, kifacsart vagy fölösleges mondatokkal!
A használhatóság javításának legjobb módja a tesztelés. De nem az alkotó, a technikai személyzet vagy a webhely optimalizáló által végzett teszt, hanem a célcsoporthoz tartozó egyszerű felhasználóké.

A honlap felépítése

A honlap olyan, mint egy erdő – csak nem fákból, hanem weboldalakból áll. Az eligazodást segíti, ha a fák (weboldalak) bizonyos szabályokat követve helyezkednek el, és optimális mennyiségű ösvény van az erdőben (ezek a menük és más navigációs elemek). Az ösvények (menük) akkor jók, ha mindenhová el lehet rajtuk jutni, de emellett vissza is lehet fordulni. A túl sűrű úthálózaton nehéz a tájékozódás. A túl sok menüpontba úgyszintén könnyen belevesznek a látogatók. Egy menü akkor optimális, ha annak legfeljebb hét választható eleme van. A honlap optimalizálás kiterjed az egész erdőre, azaz a webhely teljes kialakításának elemzésére.

A honlap szöveges tartalma

A „jó szöveg” az élet minden területén fontos - az internetes kommunikációban kiváltképp. A Google kereső legfontosabb alapelve is így szól: Content is King – azaz a tartalom a király. Ennek megfelelően keresőoptimalizálás szempontjából a rendszeresen változó, bővülő, jól meghatározható tematikájú webhely számíthat előkelőbb pozícióra a Google találati listáin. Napjaink online marketingjének legfontosabb küzdőterei a Facebook és a Google keresője. A potenciális ügyfelekért, reménybeli látogatókért a keresőkben zajló küzdelem révén válhatott napjaink új online iparágává a keresőoptimalizálás, a linképítés, a keresőmarketing (Google AdWords!) és a tartalom előállítás (szövegírás).

Képek a honlapon

Egy igen bölcs megállapítás szerint: Egy kép = ezer szó. Sokszor könnyebb megmutatni valamit egy ábrán, mint leírni több (főleg összetett) mondattal. Ügyeljünk arra, hogy egy honlap esetében a kép nem csak magát a képet jelenti! Egy kép egy olyan fájl, aminek neve van. A weboldalba illesztve pedig adhatunk neki címet, és csatolhatunk hozzá szöveget, ami akkor jelenik meg, ha az egeret a kép fölé visszük. Ez az eredeti vizuális elem mellett még három további lehetőség arra, hogy fontos dolgokat kiemelhessünk a Google számára!

A honlap színei

Bár a Google-ban elfoglalt helyezésre nincs hatással, mégis fontos a színek helyes megválasztása, mértékletes alkalmazása. A honlap látogatója legtöbbször nem rendelkezik semmilyen korábbi ismerettel a honlap mögött működő vállalkozásról, így a meghatározó jelentőségű első benyomást a cégről a potenciális ügyfél a weblap alapján szerzi meg. A honlap kinézete befolyásolja a vásárlási hajlandóságot! Ezért nem árt, ha a honlap optimalizálás kitér olyasmikre is, hogy vajon a weboldalon használt színek illenek-e a weblap témájához. Ajánlott olvasmány a témáról itt található.

Hivatkozások (linkek)

A linkek olyanok, mint az útjelző táblák. Egy erdőben a különböző színű jelzések sokat segítenek, de a szöveges útjelzők több információt nyújtanak. Egy menügombnál sokszor többet ér az egyszerű szöveges link.
Ha azt vizsgáljuk, honnan hová vezetnek a linkek, alapvetően háromféle hivatkozást különböztethetünk meg.
A honlapon belüli linkeknél a súgó, magyarázatokat tartalmazó oldalak/oldalrészek hivatkozásainál ügyelni kell arra, hogy ne csábítsuk el a látogatót arról az ösvényről, amelyen elindult.
A más honlapokról bejövő hivatkozások (angolul backlink-ek) a következő cikk (linképítés) témakörébe tartoznak.
A kimenő hivatkozások más honlapokra viszik el a mi látogatóinkat. Ezért meg kell gondolni, hogy egy idegen weboldalt a miénk helyett akarunk-e megmutatni. Nyithatunk neki egy új ablakot a képernyőn.

Ha kész a honlap optimalizálás, ideje kapcsolatot építeni a web további részeivel. Megfelelő mennyiségű és minőségű külső hivatkozást linkmarketing révén lehet szerezni.

Miben segíthet a Hálószem Online Marketing?
A Hálószem Online Marketing szolgáltatásai közé tartozik:

  • Honlap optimalizálás
  • Keresőoptimalizálás
  • Szövegírás
  • Szaktanácsadás honlap optimalizálás témájú kérdésekben
  • Szaktanácsadás keresőoptimalizálás témájú kérdésekben

Szüksége van erre a szolgáltatásra? Írja meg konkrét igényét, vagy kérjen további tájékoztatást!